Mladá, hubená, s mírami 90/60/90, vždy připravená potěšit muže, pečovatelka, strážkyně domácího krbu, hloupá husička. Takový je obraz ženy prezentovaný v médiích. Tyto diskriminující stereotypy jsou nejpatrnější u všudypřítomné reklamy. Podle ní jsme my ženy stvoření stvořené k sexuálním hrátkám s muži, vložky nosíme jako módní doplněk, cpeme se prášky a projímadly a jediným naším snem je zhubnout. Rádoby vtipné billboardy s fotkami poloobnažených žen a dvojsmyslnými sexistickými narážkami - například "Není škatule jako škatule" nebo "S námi přeříznete úplně všechno" - nás ženy ponižují, uráží a znechucují. Tento typ reklamy snižující ženu pouze na snadno dostupný sexuální objekt poukazuje na inteligenci, cit a vynalézavost pánů kreativců. Nositelem těchto stereotypů však není pouze reklama, ale i televize, noviny a časopisy. Například ženské časopisy vysílají k ženám rozporuplné signály. Existuje spousta časopisů adresovaných "moderní" a "náročné" ženě. Na jednu stranu jakoby zvyšovaly ženám sebevědomí, především v článcích o tom, jak být krásná, úspěšná a sexy. Dávají tak falešný pocit svobodné volby, říkají sice: "buď svá", ale zároveň ženám nabízí jen jeden, pro většinu žen nedosažitelný, ideální vzhled.
číst dál